גוף בפעולה
על האתרספריההעקרונותמה בתפריטקר בחרמוןעל גלגליםמתוק, מתוקחם בנגב
 
כותרת
 

כתבה לעלון בית הספר: שעת מבחן מתוקה


קראו את סיפור העלילון (קומיקס) שבהמשך.
אם תרצו, תוכלו לענות על השאלות.

 
סליחה, אפשר להפריע?
מנהלת
     
מצטערת, אי אפשר, אנחנו באמצע מבחן בביולוגיה.
 
     
 
טוב מאוד. מה נושא המבחן?
מנהלת
     
מורה
ביולוגיה של האדם. צאי בבקשה, את מפריעה לתלמידים להתרכז.
 
     
 
אני לא מאמינה למראה עיניי.
על כל השולחנות ערמות של ממתקים, סוכריות, שוקולד, עוגיות. מה זה? פתחתם חנות? אולי תסבירו לי?
מנהלת
     
תלמידה
המורה, אני רשאית להסביר?
 
     
 

כן, אבל מהר.

מורה
     
תלמידה
זה פשוט מאוד. אכילת ממתקים עוזרת לנו לחשוב. המוח שלנו עובד בעזרת סוכר ויש לספק לו את הדלק הנחוץ לו. וחוץ מזה, כבר עשר ועד עכשיו אכלתי רק שני כריכים עם שוקולד…
 
     
 
אני המומה, הפסיקו את המבחן! מישהו יכול להסביר לכולנו מה הקשר בן הסוכריות לבין הצלחה במבחן?
מורה
     
האם התשובה תיכלל בעת קביעת הציון?
 
     
 
הכול עושים רק בשביל ציונים.
כן…
מורה
     
תלמיד
אז צר לי לאכזב אתכם, אכילת ממתקים וסוכר אינה גורמת להגברת הריכוז, אלא להפך!
כשאוכלים ממתקים ספיגת הגלוקוז בדם מהירה מאוד. ריכוז הגלוקוז בדם עולה במהירות ואחר כך יורד.
ירידת ריכוז הגלוקוז בדם גורמת למחסור בגלוקוז למוח, לתחושה של רעב, ואז מתעורר רצון לאכול עוד דברי מתיקה. ואיך אפשר למצוא את דף המבחן בין השוקולד, הסוכריות והמשקאות המתוקים…
 
     
 
מותק של ילד, מותק של תשובה.
מורה
     
תלמידה
מה, זה נכון ? מה עליי לעשות כדי להצליח במבחן?
 
     
 
קודם כול מקשיבים בכיתה ומכינים שיעורי בית.
 מורה
     
תלמידה
הכול אבוד. עכשיו מה אעשה ?
 
     
 
מה שלא נכנס לראש, לא יצא מהראש גם אם תאכלו חנות ממתקים שלמה…
אבל מומלץ מאוד להניע קצת את הרגליים ואת הידיים. נשמו נשימות עמוקות, פשוט הזרימו את הדם ובו כמות גדולה יותר של חמצן למוח.
מורה
     
תלמיד
ואת הממתקים חלקו לכל השכבה, כך לא ישתוללו חיידקי העששת בשיניים, מחוג המאזניים בבית וריכוז הגלוקוז בדם.
וחוץ מזה, מה הציון שלי?
 
  לראש העמוד
   
חזרה

חם בנגב | מתוק, מתוק | על גלגלים | קר בחרמון | מה בתפריט | העקרונות | ספריה | על האתר | לדף הראשי

כל הזכויות שמורות © משרד החינוך התרבות והספורט

האתר נבנה בידי סנונית
הומאוסטזיס בגוף האדם